Natisni
Pojdi nazaj

Capelli Tempest 40 - test

Prostora je za 5–6 ljudi, ki se bodo lahko udobnoiz poliestra, ki v sebi skriva električni vitel s sidrom (800 W) in 50 m verige. Tukaj so še bitve za privez in nekaj suhih komor za spravilo vrvi in opreme. Ker tako plovilo zahteva kar nekaj elektrike in drugih sistemov, so vse skupaj spravili v res ogromen krmni prostor. V tem prostoru so štiri baterije s po 150 Ah, po dve startni za motorje in dve servisni za porabnike, razsmerniki, vsa napeljava, separatorji in filtri za gorivo. Vse je lahko dostopno za morebitna popravila ali preverjanja. Ponoči bosta celotna paluba in tla osvetljena z modro ali belo osvetlitvijo, kar daje nekaj več prestižnosti samemu gumenjaku. Pri tem modelu so zaradi večje stabilnosti in dodatne višine na palubi malo povečali tubuse. Sestavljeni so iz osmih prekatov, izdelani iz hipalona 1670Dtex, čoln pa je tako pridobil CE za plovbo kategorije B.

NA PLOVBI
700 KS se sliši veliko in za ta model je več kot dovolj. Tukaj je treba omeniti, da je od samo za slab meter večjega brata (plovila tempest 44) model 40 kar za 2.000 kg lažji, kar so dosegli z izdelavo spodnjega kalupa, podvodnega dela v tehnologiji vakuumske infuzije. S tem so za 40 % zmanjšali težo (v primerjavi z modelom, pri katerem je spodnji del izdelan v klasični tehniki). Pomembno je, da trdnost niti malo ne trpi. S tako konjenico na krmi 2 x Yamaha V8 350 in s 17-palčnimi vijaki iz nerjavnega jekla – je čoln z lahkoto plul s hitrostjo 45–48 vozlov, pri čemer je sicer treba pogled z merilcev za porabo raje usmeriti kam drugam, a užitek v vožnji odtehta tudi to. Zaradi visokega »V« je čoln hitro iz vode. Ko smo potisnili obe ročici za plin v končno lego, je čoln izglisiral brez dviga nosu v 2,7 sekunde in dosegel 45 vozlov v pičlih 17,3 sekunde. Se pa da z lahkoto pluti tudi pri 2.100 vrt/min in s hitrostjo 11 vozlov pri samo 36 l/h. Čoln je zelo odziven na premike volana, odlično odpelje ostro vožene zavoje in omogoča veliko veselja pri naglih menjavah smeri. Plovba je kljub močnejšemu jesenskemu maestralu potekala varno in brez pretresov. Čoln zdrži veliko več, kot si lahko mislimo oziroma privoščimo. Ker smo lahko spremljali porabo, me je ta presenetila v pozitivnem smislu. Med 3.500 in 4.000 vrt/min (s hitrostjo med 25 in 30 vozlov) sta oba motorja porabila 75–105 l/h, pri priganjanju v višje vrtljaje pa pri hitrosti 36–47 vozlov med 167 in 255 l, kar je bila tudi maksimalna poraba na preizkusu. Rezervoarji za gorivo (650 l) so dovolj veliki, da vam ob potovalni hitrosti ne bo treba viseti na vsaki bencinski črpalki.

SKLEPNA MISEL
Tak gumenjak se uvršča že v serijo prestižnih gumenjakov za družino, postane lahko plovilo, kot je jahta, ampak mnogo hitrejše in manevrsko sposobnejše. S takim čolnom lahko (zaradi izvenkrmnih motorjev) prenočujete v plitkih zalivih, delate hitre premike; če je treba, prepeljete veliko ljudi, obenem pa imate vse udobje, ki ga nudijo večja plovila. Plovba je zaradi širokih tubusov varna tudi v zelo razburkanem morju. Z osnovno ceno okoli 190.000 EUR z motorjema je pa verjetno tempest 40 dosegljiv le tistim, ki so resnično ljubitelji takih plovil – teh pa na Apeninskem polotoku, v Grčiji, Franciji in Španiji ne manjka. Podjetje Vrtinc navtika takega čolna ne namerava izposojati, so pa za letošnjo sezono popolnoma prenovili svojo floto z gumenjaki Capelli Tempest (4,8–7,5 m). Od februarja naprej jih lahko rezervirate za svoja poletna potepanja in pustolovščine.

Test je za revijo Val Navtika opravil MARKO ČURIN


Capelli Tempest 40

Podjetje Capelli sodeluje s studiem za oblikovanje Nava Design iz Milana, ki kroji vse modele odprtih čolnov, oblikovalec Roberto Curto pa oblikuje gumenjake. Curto se je seveda podpisal tudi pod popolnoma nov projekt, ki sliši na ime Tempest 40. Model 40 so premierno predstavili na salonih v Cannesu in Genovi oktobra lanskega leta. S tem modelom so zapolnili modelsko luknjo med 1000 in 44. Na genovskem salonu sem po zaslugi novega zastopnika za Slovenijo, podjetja Vrtinc navtika, dobil priložnost tempest 40 preizkusiti tudi na morju.

ZUNANJOST
Ko se je oblikovalec lotil projekta, je za osnovo vzel model tempest 44 in ga začel predelovati, za povrhu pa dodal še najboljše iz modela tempest 1.000W. Rodila se je privlačna, malo bolj športna linija gumenjaka, ki pa vseeno omogoča spanje dveh ljudi pod palubo. Treba je poudariti, da je tukaj bolj kot na razkošje prostora v spalnem delu poudarek na boljših plovnih lastnostih, hitrosti, športnosti. Prostor v spalnem delu je dovolj širok in visok, da spanje ne bo klavstrofobično. So pa uspeli narediti toaletni del v enem kotu, tu je stojna višina okoli 185 cm. Toaletni del se zapira s svojimi vrati in je lično, minimalistično opremljen. Izstopa steklen dizajnerski umivalnik in prha s hladno ter toplo vodo. Pred spalnim delom je manjša miza, ki se po potrebi lahko razširi, zato v slabem vremenu brez težav preživimo tudi v podpalubju. Tukaj je dovolj prostora za odlaganje vseh pripomočkov, za večje kose prtljage in opreme pa je pod celotnim spalnim delom ogromno prostora. Osvetlitev v LED-tehnologiji je odlična in se lepo poda k sivi kombinaciji pohištva. Dve stopnici za izhod iz kabine sta dovolj prostorni, prevlečeni sta s protizdrsno oblogo. Za popestritev noči je tukaj še LED TV in odlično ozvočenje
Fusion, ki vključuje tudi zvočnike zunaj kabine. Kuhanje na takem čolnu ni prednost, a so vseeno mislili tudi na to. Za krmarjevim prostorom so postavili mini kuhinjski blok, ki vključuje 150-litrski hladilnik z zamrzovalnikom, plinsko kuhalno ploščo in umivalnik s pipo. Vode na plovilu bo dovolj za prhanje na krmnem delu pa tudi v kabini, saj je rezervoar velik 140 l, vse pipe pa so opremljene s posebnim sistemom purlatorja, ki varčuje z vodo. Táko velikost gumenjaka navadno zasidramo v marinah ali pontonih s krmo nazaj, zato so povečali prostor okoli motorjev s posebnim podaljškom (angl. bracket) in tako dobili dovolj široka prehoda levo in desno od motorjev. Ta del je primeren za postavitev pohodnega mosta za izhod na kopno. Na krmi kraljujeta dve ležišči, ki so ju pri Capelliju označili kot solarij – tega dela namreč sončna ponjava ne prekriva, zato sta ležišči primerni tudi za uživanje na soncu. Sončna ponjava se iz varnostnega loka razteza proti premcu in pokriva veliko sedišče v obliki črke U ter kuhinjski del s krmarjevim prostorom. Krmarjev prostor je združen z vhodom v kabino in se zapira z majhnimi drsnimi vrati iz temnejšega pleksi stekla. Svetlobe je zaradi dveh stranskih stekel dovolj v kabini, le-ta pa se dobro podajo stranskemu pogledu na gumenjak. Krmar ima, kot se za tak čoln spodobi, vse na enem mestu, vse je zelo pregledno. Na sredini kraljuje velik multizaslon, na katerem se izmenično s priklicem izmenjujejo podatki o delovanju motorjev, navigaciji, napetostih baterij … Oba motorja imata obenem tudi ločene prikazovalnike za porabo, hitrost, povprečno porabo in vse druge parametre, pomembne za spremljanje delovanja motorjev. Poveljniški ročici obeh motorjev sta elektronski, poleg tega pa je za lažje manevriranje z dvema motorjema v pristaniščih, marinah ali ozkih prehodih dodana Yamahina tehnologija HELM MASTER, ki vse to omogoča. Manevriranje s tem pomočnikom postane otročje lahko. Dvojni sedež za krmarja omogoča naslon zadnje plati oziroma primerno sedenje, volanski obroč je nastavljiv po višini, za noge pa je nameščena opora. Prehod levo in desno proti premcu je kar izdatno odmerjen in dovolj varen tudi med plovbo. Na vrhu konzole/kabine so nameščeni oprijemi iz nerjavnega jekla. Premčni del je v celoti oblazinjen in res velik.